Kopátsy Sándor EH 2017 06
09
A zsidó és a germán
etnikumok elvesztése
A 20. század második fele óta
azért értik félre Európa keleti felén történteket, mert figyelmen kívül
hagyják, hogy ez a térség elvesztette a
társadalmi élcsapatát, a zsidó és germán etnikumot.
Az európai vasúthálózat kiépítése ugyan tizedére csökkentette a Nyugat-Európát
vízi úton el nem érhető keleti felének távolságát. Ez a térség korábban
alkalmatlan volt arra, hogy Nyugat-Európával társadalmilag integrálódjon. Ezért tartanám fontosnak az olyan térképek
ismeretét, amelyek a személyek és áruk egynapi, egyheti szállítási távolságát
ábrázolnák. Az ilyen térképek megmutatnák, hogy a vasút előtt Európa keleti, közeli tengeri kikötővel nem rendelkező térségei
Nyugat-Európával a társadalmi és gazdasági együttműködésre képtelenek voltak a
vasút és az autópályák előtt.
Mi a magyar történelmet máig úgy
tanítjuk, mintha a Kárpát Medence gazdaság földrajzilag Nyugat-Európa szerves
része volna. Holott Ukrajna, a Baltikum,
a Balkán, de még Lengyelország is szállítási költségben sokkal közelebb volt
Nyugat-Európához, mint a Kárpát Medence. Ez a különbség ugyan a vasút, majd
az autópályák kiépítése után az áruk mozgatásában a tizedére csökkent, a
repülőgépeknek, végül a kommunikációnak köszönhetően a személyek számára pedig megszűnt
a távolság.
A Kárpát Medence
gazdaságföldrajzi tekintetben, a vasúthálózat előtt, a honfoglalást követő ezer
éven át is izolált maradt Nyugat-Európától. Exportálni csak a nagyon drága színes fémeket és a lábon elhajtható
jószágot lehetett. A legnagyobb adottság, a legjobb kenyérgabona
elszállíthatatlan volt. Ennek figyelembevétele nélkül érthetetlen a
történelmi Magyarország történelme. Erről mégsem teszünk említést.
A vasúton történő szállítás
azonban csak akkor jelent meg, amikor már az óceánok gőzhajókkal történő
meghódítása megtörtént. Még említést sem teszünk arról, hogy a nyugat-európai
piac vasúton elérhetővé vált, de ugyanakkor az amerikai, az ukrán és a lengyel,
valamint az amerikai gabona az ötször, tízszer hosszabb távon, az óceánon még
olcsóbbá vált. Tehát nem volt olyan
helyzet az országunk történelmében, amikor gabonaexportunk a versenytársainkkal
azonos helyzete került volna.
Ez a magyarázata annak, hogy a vasúthálózat nem annyira a gabonatermelő
arisztokrácia, mint a falvak mezőgazdasági melléktermékeivel kereskedő zsidó
polgárság, és a kisárutermelő parasztok számára jelentettek gazdasági előnyt. E
nélkül aligha érthetjük meg a kiegyezés és az első világháború közti magyar
történelmet.
A 19. századot Európa egész keleti felén az itt élő néhány százalékos
zsidó etnikum példátlan meggazdagodása és a kisárutermelő parasztság árutermelésének
megerősödése jellemezte. Ez talán sehol nem volt jellemzőbb, mint a
történelmi Magyarországon.
Az ugyan 25 éve felismerhettem,
hogy mint jelentett a parasztság életében az istállós tehéntartás. Ez lett a
falusi asszonyok társadalmi felemelkedésének első lépése. A tejtermelés volt az első jelentős olyan családi faladat, ami
megnövelte a nők családon belüli gazdasági szerepét. A városba behordott
tej volt az asszonyok első saját jövedelme, ami a vasúthálózat kiépülése után
minden faluban a tej begyűjthetőségét, a városokba juthatóságát jelentette. Népük életében a nők családon belüli fontos
szerepe a tejtermelés volt.
Annak még az említésével sem
találkoztam, hogy burgonya és a tej termelésének
köszönhetően a család élelmezése jelentősen megjavult. Ennek hatására szorult vissza
a két népbetegség, a csecsemőhalandóság és az angolkór, vagyis a csontritkulás.
A családi élet alakulása szempontjából fontos szerepet játszottak a kapás
növények. Nem véletlenül, a férj-feleség
helyzetet az ásó és a kapa közös szerepével azonosították.
A vasúthálózat kiépülése azonban
nemcsak a tej, hanem szinte minden falusi termék, melléktermék begyűjthetőségét,
áruvá válhatóvá válását is jelentette. A tojás, a baromfi, a dió, a nyúlbőr, a
gyümölcs, a zöldség korábban csak az asszonyok fején hordva, néhány
kilométerről kerülhettek a városok piacára. A vasútnak köszönhetően szinte minden falu piaci terméke begyűjthetővé,
és exportra is képessé, a távoli piacokra is leszállíthatóvá vált. Becsülni
sem tudom, hogy ezek a melléktermékek mennyivel több jövedelmet hoztak a falusi
asszonyoknak és a zsidó kereskedőknek, mint a gabona és a vágóállat a nagybirtokosoknak.
Az európai zsidóság
meggazdagodása általános volt Európa, keleti, nagyobb felén. De arról sem
szólnak a történészek, hogy a három legnagyobb zsidósággal rendelkező ország,
Ukrajna, Lengyelország és Magyarország volt. Ezek között is a legnagyobb zsidó siker a mi országunkban volt. A
20. század küszöbén Nagy-Budapest volt a legnagyobb zsidó lakosságú város a
világon, a lakossága ötöde volt zsidó. De nemcsak a számuk volt a legnagyobb,
hanem a politikai és vallási szerepük a zsidó öntudat alakításában is jelentős
volt. A nagyon gazdag és tekintélyes zsidó családok közül sokan Budapesten éltek.
A 20. század fordulója körül
ebben a városban született a legtöbb világhírű zsidó. Ennek a kornak a két legnagyobb magyarja, Ady Endre és Bertók Béla is
csak azért lehetett ilyen óriás, mert a magyar zsidósás felkarolta őket.
Számomra a magyar történelem
egyik szimbóluma a Fasori Evangélikus Gimnázium, ahol a zsidó nagypolgárok
gyerekei a lutheránus értelmiség gyerekeivel együtt tanulhattak, és végül az
Egyesült Államokig menekülve, fontos tagjai lehettek az atombombát kifejlesztő
tudóscsoportnak.
Ezt a virágzó Magyarországot tette tönkre az arisztokrácia és az úri
középosztály revizionista, antiszemita szövetsége.
Azt, hogy mit vesztett Európa keleti fele a zsidósság és a germánság
elvesztésével, minden országnak elsősorban a saját országán kellene lemérni.
Ezt azonban egyetlen érintett ország sem tette meg. A zsidóság is ezt csak a
maga tragédiáját látja utólag is. Ők sem hangsúlyozzák, hogy Európa keleti fele
mit vesztett azzal, hogy jelentéktelenné vált a zsidó etnikuma, és azzal
vigasztalja magát, hogy Hitler uralma nélkül aligha lenne saját hazájuk.
Nem vagyok a zsidó történelem
szakértője, a zsidó nép múlhatatlan érdeme, hogy a vallástörténelembe hozta a
keménye n egy istent hívő vallást, nélkülük nehéz elképzelne a két nagy
világvallás, a keresztény és a mohamedán létrejöttét. Az is vitathatatlan, hogy
a mohamedán vallás első ötszáz évében a Közel-Kelet értelmiségéhez tartoztak.
A Nyugat kultúrájában a motor szerepét
azonban csak a vasút századában és Európa keleti felén játszották. Ezt a
szerepüket átvitték a klasszikus Nyugatra is. A 20. század elejére az európai
zsidóság a világ legfejlettebb etnikuma lett annak ellenére, hogy nem volt
saját államuk. Diaszpórában a nyugati zsidóság volt a Nyugat élcsapata, a
legfejlettebb etnikuma.
Európában a zsidóság
történelmének legnagyobb eredményét érte el a vasút századában. A 20. századelején a Nyugton elő zsidóság a
világ anyagiakban, tudományokban és művészetekben leggazdagabb etnikum volt.
Ehhez azt kell hozzátenni, hogy ez a siker csak a Nyugaton élő zsidóságra volt
igaz. A Közel-Keleten maradt zsidóság
azonban megrekedt a környezete színvonalán. Izrael ezen akar minden
áldozatot vállalva segíteni. Ehhez az Egyesült Államok zsidósága igen jelentős
anyagi segítséget és védelmet ad.
Számomra az a kérdőjel, hogy a
Közel-Keleten marad zsidóság miért együtt emelkedett és süllyed az arab
környezetével, Európa keleti felén pedig a Nyugat csúcsát jelentette.
Európa keleti felén a zsidóság
szerepének a felmérésre volna szükség. Bármennyire vitathatatlan, hogy ebben a
térségben csodára volt képes az üldözött, a gettókból alig kiszabadult zsidóság
egyetlen rövid félszázad alatt magasan az államalkotó etnikumok fölé
emelkedett. Ennek a felülemelkedésnek azonban hiányzik a tudományos
bizonyítása. Európa keleti felén mekkora volt az államalkotó etnikumnak és a
zsidóságnak mekkora volt az egy lakosra jövedelme, várható életkora,
iskolázottsága.
Különösen érdekes volna, hogy Trianon után gazdagabb, iskolázottabb és
életképesebb állam lettünk annál, ami voltunk, de a zsidó etnikumunk mennyivel
fejlettebb volt, mint a zsidókat ellenségnek tekintő magyar uralkodó réteg.
A magyar közvélemény azzal sincs
tisztában, hogyan alakult volna a sorsunk, ha mink marad az egész történelmi
ország. Magyarországról máig nem írta le
senki, hogy egyetlen olyan ország voltunk ezer éven keresztül, ahol az államalkotó
etnikum kisebbségben volt. Svájcban, Belgiumban ugyan két, vagy több
jelentős etnikum élt és él a közös országukban, de mindegyiknek államalkotó
joga van. Látni kellene, nem az volt az
ezeréves hibánk, hogy az ország lakosságának a fele nem volt magyar, hanem azt,
hogy a lakosságának a fele ki volt zárva az államalkotó státuszból, a harmada
pedig még önkormányzati jogot sem élvezhetett.
Máig nem találtam olyan
magyarországi etnikai felbontást, amiből kiderülne, hogy milyen etnikumok,
milyen politikai státusszal rendelkeztek. A jobbágyfelszabadítás előtt csak a
magyar nemesség volt teljes jogú állampolgár. Ezek alkották az államot birtokló
etnikumot. Semmit sem találtam arról, hogy a nemességben mekkora volt a nem
magyarok aránya, pedig szinte csak a horvátoknak volt saját nemességük, de azok
sem vehettek részt az állam irányításában.
Még bonyolultabb volt a polgárság összetétele.
A magyar történelem megértésnek
kulcsa az, hogy a nyugati, feudális társadalmakban kevés a nemes, alig egy
százalék, de hatszor annyi városi polgár volt. Magyarországon városi polgársága
csak a germán etnikumoknak, vagyis a szászoknak volt, de az államalkotó szerepük
ezeknek is csak az Erdélyi Fejedelemségben volt, de ez is megszűnt 1848-ban
Erdély önállóságának felszámolásával.
Az Oszmán Hódoltságtól eltekintve magyar etnikumú polgárság nem volt.
Alig említjük, hogy ebben a magyarok többsége által lakott térségben élt a
magyar etnikumú lakosság többsége. Itt nem voltak földesurak, főpapok, minden
föld a szultán tulajdonában volt, aki nem tulajdonának, hanem önkéntes
bérlőjének tekintette azokat, akik bérelték a földet. Ez a bérleti díj lehetett
nagyobb, mint a földesúr jobbágyától elvont jövedelem, de nagyobb szabadságot jelentett
a bérlői státusz. Felmondhatták a bérletüket, szabadon költözhettek,
vásárolhattak ingatlant, kereskedhettek. Az ugyan kétségtelen, hogy a jobbágyok
átlaga nem volt gazdagabb, de lehetett köztük nagyon gazdag marhakereskedő is.
Álszent módon elhallgatjuk, hogy
Tököli apja dúsgazdag marhakereskedő jobbágy volt, akinek a felszabadítását a
budai basa járta ki az osztrák császárnál. Ha nem is ilyen karriert értek el a
falvakban élő parasztok, de a közigazgatásuknak büszke polgárai lehettek.
Azonban ezek a büszke magyar etnikumú polgárok is csak a lakhelyükön
számítottak parasztpolgároknak. Az országos politikában nem volt szerepük. Ezt
a parasztpolgárságot tudományosan először Erdei Ferenc dolgozta fel, de az óta
igyekszünk elfelejteni.
Pedig elég volna megnézni az első
alapos országos népszámlálást, 1847-ből. Ebből világossá válna, hogy magyar
etnikumú városaink szinte csak a Hódoltság térségeiben voltak.
Magyarország elvesztette a zsidóság öthatodát.
Trianonnal ugyan elveszett a
magyar zsidóság harmada, de sértetlenül megmaradt a budapesti magja. A
megmaradt ország lakosságán belül nőtt az arányuk, még inkább az értékük súlya.
Közel száz éve minden bajunkat Trianonnal magyarázzuk, azt, hogy mit nyertünk
vele meg sem említjük. A sok sirámból annyi igaz, hogy elvesztettük a magyar
etnikum ötödét. Arról azonban hallgatunk,
hogy végre nemzeti állam lehettünk, nem húznak vissza bennünk a lemaradó,
minket joggal ellenségének tekintő etnikumok.
Diákkorom óta meggyőződésem, hogy
Trianonnal többet nyertünk, mint
veszettünk. Közel száz éve azon siránkozik a magyarság jelentős többsége,
hogy elveszettük az országunk területének kétharmadát. Ez négyzetkilométerben
igaz, de sok tekintetben többet nyertünk, mint vesztettünk.
Az első szempont, amiről
megfeledkezünk, hogy Európában 1990 után
olyan egyetlen ország sem maradhatott fenn, ami etnikai tekintetben olyan
tagolt, volt, mint a Magyar Királyság. Trianon előtt ebben túltettünk az
életképtelen Osztrák-Magyar Monarchián is.
Azt sem írta le egyetlen magyar
történész sem, hogy Magyarország
területén hatvan évvel tovább fennmaradt a jobbágyrendszer, mint a Monarchia
örökös tartományaiban. Ráadásul az örökös tartományok egyike sem volt
etnikai tekintetben olyan vegyes, mint Magyarország. Ez a Császári Udvar
vezetői előtt tarthatatlan állapot volt, amit igyekeztek felszámolni.
A Szabadságharc végét látva, a
csehországi Olmützbe menekült Bécsi Udvar 1849 áprilisában eljöttnek látva az
alkalmat, leváltják az alkalmatlan császárt, és a még tízes éveiben lévő Ferenc
főherceget jelölik utódjának. Azt, hogy mit várnak a fiatal császártól, jelzi,
hogy felvetetik vele a Ferenc mellé a József nevet, ezzel utalva a Monarchiát
megújító, a klérus hatalmát korlátozó, a jobbágyokat felszabadító II. József
elbukott reformjainak, mindenekelőtt a jobbágyfelszabadításnak a magyarországi
megvalósítását várják el tőle. De ezzel sem elégszenek meg. Az ezer éves Magyarországot felosztják.
Horvátország, a Temesvár székhelyű Szerb Vajdaság és az Erdélyi Fejedelemség
önálló örökös tartomány lesz. A szlovák többségű Felvidék azért nem kerül
Csehországhoz, illetve nem válik magában örökös tartománnyá, mert Csehország
megerősödését sem akarják.
A magyar történészek egyik legnagyobb mulasztása az Olmützi Alkotmány
elhallgatása. Ha ez köztudott lenne, nem
állíthatnánk be a Trianoni Szerződést valami háborúveszést követő büntetésnek.
Be kellene vallani, hogy az Olmützi Alkotmány aláíráskor ott volt Andrássy
Gyulais. Amikor Debrecenben közölték az
ország Olmützben aláirt felosztását Kossuth Lajossal, az kimondatta az
országgyűléssel a Habsburgok detronizálását. Ez ugyan a politikai elit
számára köztudott volt, de a közvélemény előtt máig titokként kezeli minden
magyar kormány.
Még nem találkoztam olyan történésszel, aki megfogalmazta volna, hogy
Ferenc József azért kapta meg a József nevet a császárrá avatása előtt, hogy
első császári faladata volt Magyarország felosztása, az önálló Erdély,
Horvátország és a Szerb Vajdaság alkotmányba foglalása volt.
Ezzel szemen engem még arra
tanítottak a gimnáziumban, hogy az Antant Hatalmak találták ki a háború végén,
büntetésként az országuk felosztását. Mivel
az ország vezetői tudtak az Olmützi Alkotmányról, felelőtlenek voltak a
világháború elindításában.
Mindezt azért írtam le, mert
utalni akartam arra, hogy egyik zsidó barátom a 80-as évek végén felhívott,
hogy szeretne velem találkozni. Ott mondta el, hogy olvasta a Trianonról írt
véleményem, és közölni akarta vele, hogy az apja ugyanezt mondta neki a halálos
ágyán. „Fiam, te talán megéred, hogy
valaki megfogalmazza, hogy Trianon nélkül még rosszabb sors várt volna az
ország lakóira.”
Pár évvel később szétesett a
soknemzetiségű Szovjetunió, polgárháborúban ölték egymást Jugoszlávia népei, és
Csehországtól elszakadt Szlovákia. Történt ez annak ellenére, hogy mindhárom ország klasszisokkal jobb nemzetiségi
politikát folytatott, mint a Trianon előtti Magyarország. Ebben először egy
magyar zsidó nagytőkéssel érthettem egyet.
Magyarországon a vasút századában csak a zsidóság élt a vasút által
biztosított lehetőséggel, azzal, hogy mind az országon belül, mind a nyugati
exportra áruvá válhattak a magyar paraszti mezőgazdaság termékei. Azt is
csak a magyar zsidóság ismerte fel, hogy a történelmi Magyarország már olyan
törékeny volt, hogy képtelen lett volt élni az adódó alkalmakkal. Ha nincs
Trianon, a fennmaradó Magyar Királyság szétesik, legkésőbb akkor, amikor a Szovjetunió
és Jugoszlávia szétesett.
Csak az a Magyarország lehetett képes élni a kínálkozó lehetőségekkel,
amelyik nemzeti állam, és csak két jelentős etnikuma van a zsidó és a germán
marad. Ezzel szemben az első világháború után a magyar arisztokrácia csak
azt érezte meg, hogy a százszor életképesebb zsidóság mellett nem rúghat
labdába. Sajnos, ezt hitte nemcsak az
arisztokrácia, de az úri középosztály is, ha nem lettek volna az élelmes
zsidók, ők gazdagodtak volna meg.
Elhitték, vagy csak el akarták a
közvéleménnyel hitetni, hogy a háborúvesztés oka a zsidóság volt. Annyi érzékük
sem volt az országok katonai erejéhez, hogy felmérjék, a magyar zsidóság nélkül sokkal gyorsabban, és több emberáldozattal
veszítünk, ha nincs a magyar zsidóság által felépített iparunk és kereskedelmi
hálózatunk, és azt nem a zsidóság működteti.
Mint veszettünk azzal, hogy eltávolítottuk, elüldöztük a magyar
zsidóság öthatodát.
Azt már a kormányaink is elismerik, hogy embertelenül bántunk a magyar zsidósággal.
De arról mélyen hallgatunk, hogy milyen kárt okoztunk ezzel saját népünknek.
Az első világháború után a
megmaradt ország lakosságának mintegy 6 százalékát tette ki a lakosságnak a
zsidóság. De ez önmagában nem mond semmit. Azt
kellene közölni a közvéleménnyel, hogy a tőke hány százalékával rendelkeztek a
zsidók, milyen arányban szerepeltek a gazdasági életben használható
diplomákkal, milyen volt az iskolázottságuk az átlaghoz képest. Vagyis
mennyi fizikai és szellemi vagyon jutott az átlaghoz képest egy zsidóra. Milyen
szerepet játszottak a kultúrákban, a tudományokban, a művészetekben, vagy éppen
a Nobel díjasok között.
Nem veti fel senki, hogyan alakulhatott volna a politika, ha az
országban megmarad a 6 százalék zsidó és azok politikai, gazdasági, kulturális
befolyása.
Sokan felvetik a magyar
zsidóságnak a Rákosi rendszerben játszott szerepét, de az senkinek nem jut
eszébe, hogyan állt volna helyt a magyar zsidóság, ha nem éli át a magyar
politikai hatalom által levezényelt és a közvélemény támogatását élvező antiszemitizmusát.
Minden bizonnyal kritikusabb lett volna a sztálinista módszerekkel szemben. Senkinek nem jutott az eszébe, hogy a megmaradt zsidóság számára a bolsevik politikai terror, a
kulturális szabadság hiánya, a piac kizárása a gazdaságból, sokkal inkább
abszurdum volt, mint a magyar arisztokráciának és az úri középosztálynak.
Ez világosan bebizonyosodott,
amikor kiderült, hogy a magyar zsidóság a gazdasági reformok mögé állt. Erre
azonban Sztálin életében reménykedni sem lehetett. Amint azonban felcsillant a
mechanizmus reformok esélye, a magyar zsidóság mögéje állt.
A Horthy rendszer és a nyilas uralom után azonban érhető, hogy a
megmarat zsidóság az antiszemitizmusnak még az árnyékától is félt. Ezt a
magyar közvélemény máig képtelen megérteni. Pedig elég volna csak arra
gondolni, hogy a magyar zsidóság mit élt át nemcsak a náci nyomás és a nyilas
rémuralom, hanem elve a Horthy korszakban is.
A germán etikumok szerepe.
A Trianon előtti Magyarországon a
területi autonómiát évező szászok jelentették a nyugati értelemben vett
polgárságot. Tekintettel arra, hogy ezek Trianon előtt csak Erdélyben és a Felvidéken
éltek, akik még az Árpádoktól saját területet is kaptak, ahova más etnikumok be
sem telepedhettek, és a jogrendszerük szinte olyan maradt, mint amit
szülőföldjükön hagytak. A többségük a
területük fővárosában élt, kereskedett és iparral foglalkozott. Brassó volt
a keleti kereskedelem fő szervezője, a Selyemúton érkező luxuscikkek
importjának bonyolítója.
Az oszmán uralom alatt az Erdélyi Fejedelemség, lényegében a szultán
provinciája volt. A szultán által jóváhagyott alkotmánya három etnikumot
tekintett államalkotónak, a magyart, a székelyt és szászt. A lakosság
legnagyobb etnikuma a román azonban a hatalomból kizárt maradt. A nagy többségük a nagybirtokos magyar
arisztokrácia jobbágya volt. Amíg a három hivatalos államalkotó etnikum
nyugati keresztény, és a papjai hívatásuknál fogva nemeseknek számítottak, a
románság ortodox keresztény volt, és még a pópái sem számítottak nemesnek,
teljes jogú állampolgárnak. Amennyire a
nyugati keresztény egyházak Erdélyben teljes jogúak voltak, ebben nem részesült
a Habsburg császárok által elfogadhatatlan kereszténynek számító ortodox
egyház.
Az oszmán uralom után aztán megindult az erdélyi ortodox románság
erőszakos térítése. Akárcsak Nyugat-Ukrajnában. Trianon után a Romániához került Erdélyben az erőszakkal áttérített
románság egységesen visszatért a románok ősi vallására.
Erdély visszaépítése a Magyar Királyságba az 1848. március 15.-i tíz pontban
az Unió Erdéllyel pontban került megfogalmazásra. Ezt Kossuth utasítására,
Bem tábornok katonai erővel valósítja meg. Ezzel az erdélyi szászokat is magunk
ellen állítottuk. Erdélyt tehát nem Trianonban veszettük el, hanem akkor,
amikor fegyveres erővel felszámoltuk a szászok sok száz éves államalkotói, és
nem adtuk meg a legnagyobb erdélyi etnikumnak, a romáságnak az állami
hatalomban részesülés jogát az Erdélyi fejedelemségben.
A Felvidéken is autonóm városi voltak a szászoknak, amik belső ügyeibe nem
avatkozott be az országos törvényhozás. Trianon után azonban az egész
felvidék Csehszlovákia részévé vált. A csehszlovák kormány sem avatkozott be a
szászok önállóságába, de Hitler annál inkább. A Csehországban élő germánok nagy
többségét a szudétanémetek jelentették. Ezek a második világháború előtt
behívták a náci csapatokat azzal, hogy a Német Birodalomhoz akarnak
csatlakozni. Ez a náci csábítás megfertőzte a Németországtól keletre élő germán
etnikumok mindegyikét. A felvidéki és az erdélyi szászok, és a básági és
magyarországi svábok is németek akartak lenni.
A történelmi Magyarországra az
oszmán uralom kiűzése után jobbágyként betelepített svábok lettek a legnagyobb
germán etnikum. Ezek Hitler befolyására megtagadták az államok hadseregébe való
részvételt, a náci SS alakulatokba épültek be.
A második világháború után a megmaradt germán etnikumok nagy többségét erőszakkal
kitelepítették, illetve később és folyamatosan a Német Szövetségi
Köztársaságnak jó pénzért eladták. A megmaradó kisebbségük pedig elvesztette
korábbi etnikai identitását.
Az első ezredforduló után a
hazájuktól kitelepítet, illetve a kimenekült mintegy 10 millió germán a Német
Szövetségi Köztársaságba települt vissza, és nagyon gyorsan felzárkózott a
hazájuk lényegesen fejlettebb szintjének háromszorosára.
Amennyire eredménytelennek
bizonyult a mohamedán munkaerő betelepítése, annyira sikeres volt a keletről
kiűzöttek és kimenekültek germán lakosság beépülése.
A második világháború előtt mintegy húsz millió germánságát megtartó
német élt Európa keleti felén. Ezek háromnegyede a háború után
hazatelített, illetve haza menekült és gyorsan lényegesen jobban élő lett,
mintha otthon maradhatott volna. A negyede pedig, mivel elvesztette történelmi
autonómiáját, felszívódott az államalkotó etnikumokba.
A második világháború előtt mintegy húszmillió germán a 400 milliós
kelet-európai térségen öt százalékos kisebbséget jelentett, de mivel ők voltak
a puritánizmus, és a protestáns kereszténység képviselői, a szerepük legalább
kétszerese volt az államok átlagának. Ezért mondhatom, hogy ma Európa keleti fele tíz százalékkal
gazdagabb, iskolázottabb lenne, ha megmaradnak az itt élő germánok.
Összegzés.
Európa keleti fele a második
világháború alatt és közvetlen azt követően elvesztette zsidó és germán
élcsapatát, mintegy húszmillió embert és azoknak a társadalmi fejlődésében
játszott szerepét.
Számomra csak a magyar
történelemben játszott szerepük világos.
Szent István feudális
államszervezése a német lovagok katonai ereje nélkül aligha lehetett volna
ilyen sikeres. Ezt ugyan a magyar történészek igyekeznek elhallgatni. Pedig nem
véletlen, hogy a 20. században,
Itáliában talált korabeli feljegyzés úgy említi Szent István és Koppány
csatáját, mint a királyt támogató német lovagok sikerét Koppány magyar serege
felett. Ez ugyan nem azt jelenti, hogy István oldalán nem voltak magyarok,
csak azt, hogy a német lovagokon dőlt el a csata sorsa.
Számomra végzete hiba volt, hogy István a római pápától kérte a
koronát, a jövőnk szempontjából százszor fontosabb lett volna a német-római,
germán császár választófejedelmének lenni. Elég arra gondolni, hogy mennyivel
jobban alakult a csehek sorsa. Ők lettek az egyetlen szláv nép, amelyik ezer
éven keresztül a nyugat-európai germánok módjára élhetett. Még senki sem vetette
fel, hogy a Habsburg Monarchiából csak két államalkotó nép lett valóban
nyugat-európai, az osztrák és a cseh.
Azt sem valljuk be, hogy mit
köszönhettünk annak is, hogy a Habsburg császár volt a magyar király. Ha mi valóban nyugat-európaiak akartunk
lenni, és ez volt a reális érdekünk, akkor ne a balkáni népek feletti uralomra
koncentráljunk, hanem az osztrákokkal és a csehekkel működjünk össze, akik
sikerrel járták az első királyunk által kijelölt és az óta hangoztatott
nyugatosodásunk útját.
A magyarországi zsidóság szerepe viszont csak a vasút századéban vált
nemzeti stratégiánkká. Ezer évig krónikus polgársághiányban éltünk. Ekkor
azonban először vált lehetőségünk arra, hogy a nyugat-európai piacokra
mezőgazdasági termékeket vihessünk. A
vasút tette lehetővé, hogy a paraszti mezőgazdaság termékeit össze lehessen
gyűjteni, és azokkal a nyugat-európai piacokon megjelenhessünk. Erre a
kereskedelmi feladatra csak az ország zsidó lakossága volt képes. A magyar
arisztokrácia és az úri középosztály erre eleve alkalmatlan volt.
A vasúthálózat kiépülésének ötven
éve alatt a magyar zsidóság gazdag, nyelveket beszélő polgár lett. Megdöbbentő lenne egy olyan tanulmány,
amelyik bemutatná, hogyan változott meg a magyar zsidóság vagyona,
iskolázottsága és idegen nyelvek ismerete 1849-1914 között a magyar átlaggal
szemben.
A mási realista összehasonlítás
az volna, hogyan bántak a kommün, és a
Rákosi uralma alatt a hatalmon lévő zsidók az osztályellenségüknek tekintett
arisztokráciát és úri középosztályt. Ezzel szemben hogyan bánt a fehérterror,
általában a Horthy rendszer, majd a nyilas hatalom a magyar zsidósággal. Máig
fennáll az a szemlélet, hogy az úri világnak joga volt a kegyetlenségre, a
hatalomra került zsidóknak viszont nem. Nem
akadt senki, aki elismerte volna, hogy a Rákosi uralom alatt a megmaradt és
hatalmat kapott zsidóság viselkedése érthető volt. Az 56-os forradalom első
tíz napja is azt bizonyította, hogy volt zsidógyűlölet, és oka volt a magyar
zsidóságnak félni a bosszúállástól.
A náci Németország virágzása
alatt a Kárpát Medencében élő germánok, ezen belül a magyarországi svábok
viselkedése felháborító volt, de alig másként viselkedtek, mint a Trianon után
határainkon túl rekedt magyarság. A történelmi előzmények ugyan mások voltak,
de az utódállamokban rekedtek esetében már ez sem igaz.
Az Ausztriába került kisszámú magyarság nem lázadt, mert lényegesen
jobban élhetett, ott, mintha az országában maradt. A Csehszlovákiába maradtak
estében lényegében ez hasonló volt a helyzet. Arról személyesen győződhettem
meg, hogy a kisalföld északi felében a magyarok is jobban, több politikai
joggal élhettek, mint a trianoni országban maradtak. Tehát nekik sem volt több
joguk arra, hogy elszakadást követeljenek, úgy viselkedjenek, mint a svábok
Magyarországon, hogy csak a német hadseregben hajlandók szolgálni. A
Benes-dekrétum tehát legalább annyira indokolt a csehszlovákiai magyarok, mint
a mi sváb kitelepítésünk indoka volt.
A Jugoszláviába maradt magyarság sérelemi sem jogosak, mert a szerb
partizánok valóban szigorú bosszút álltak a Horthy megszálló seregek ellenük
elkövetett viselkedéséért, de nekünk is be kellene látni, hogy miután Örök
Barátsági Szerződést kötöttünk Jugoszláviával, kapva kaptunk az alkalmon, és
Hitler megszálló csapaival együtt foglaltuk el a Délvidéket.
Romániához került a legnagyobb számú magyar etnikum, és ők valóban
rosszabbul jártak, mint az országukban maradók. De nem annyira anyagi, mint
politikai tekintetben. Itt is jó volna a reális helyzet felmérésére törekedni.
Az ott maradt magyarság helyzete romlott, hiszen Románia mindig lényegesen
szegényebb ország volt, és maradt, mint a trianoni Magyarország lakosai. Az ottani magyarság valóban hátrányosabb
helyzetbe került, mintha magyarországiak maradhattak volna. A
megkárosodásukat az bizonyítná, ha volnának olyan adatok, hogy Erdélyen belül az
egyes etnikumokban milyen a lakosság átlagos jövedelme, iskolázottsága, a
gépkocsival rendelkezők, a Nyugatra utazók aránya. Mivel nincsenek ilyen
adatok, csak feltételezni tudom, hogy Erdélyben
a magyarság nem él rosszabban, mint az ott élő románok. Ugyanakkor
szégyellem, hogy nem is törekedtünk a reális felmérésre, csak háborgunk.
Az Ukrajnához került magyarság jól járt, amikor Csehszlovákiához
tartoztak, és nagyon rosszra fordult a helyzetük, amikor Ukrajnához csatolták
őket. Ha valakiknek először kellene támogatást adni, ahhoz, hogy az anyaországukba
települjenek, akkor az Ukrajnában élőkön kellene segíteni. Erre talán éppen
most kínálkozik alkalom, amikor megkapták az EU térségében való szabad utazás
lehetőségét.
Nem akarom tovább boncolgatni a Kárpát Medencében élő határainkon túli
magyarság helyzetét, mert a reális megértést reménytelennek tartom, megelégszem
azzal, hogy végre kimondhatom, hogy nemzeti kötelességeinket komolyan kell
venni, és tárgyilagos megoldásokat kell keresni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése