Kopátsy
Sándor EH 2013-03-04
Kiegészítő: A 13. TÖRZS
Arthur Koestler
könyve nem hagy nyugodni. Az állítása, hogy az európai zsidóság őshazája nem
Palesztina, hanem a Fekete Tenger és a Káspi-tenger közti sztyeppe, könnyen
cáfolható, illetve bizonyítható. Elég az érintettek gén-vizsgálata. A szemita
és a török népek közti genetikai különbség olyan nagy, hogy feleslegessé váljon
a vita.
Az, hogy Izrael
negyven éven keresztül nem cáfolta, holott, ha Koestler tévedett, amit cáfol,
könnyen bizonyítható. Ha nem bizonyít, Koestlernek volt igaza.
Nem az okoz
problémát, hogy az európai zsidók többsége a zsidó vallásra áttért kazár, hanem
az, hogy Izrael olyan érvekre építette létének indokoltságát, ami nem igaz.
Nem volt igazuk
a cionistáknak, amikor az őshazájukról beszéltek, nincs igaza Izraelnek, amikor
történelmi örökségével érvel. Izrael térsége csak azoknak a zsidóknak őshaza,
akik nem a kazárok utódai. Márpedig Izrael állam megálmodói, alapítói, és a mai
politikai elit nem szemiták, nem a Biblia népei voltak, hanem csak a 8.
században a zsidó vallást választó pogány türkök.
Ez nem is volna
probléma, ha a cionisták, és az izraeli vezetők csak azzal érvelnének, hogy ott
akarnak élni, ahol a vallásuk született. Izrael területe nem az ő, de még nem
is a biblia, hanem a vallásuk szülőföldje. Ez nem kevésbé indokolja állami
létüket, mint amit állítanak, de nem tudnak bizonyítani.
Számomra nem
volt soha reális érv, hogy hol volt egy népnek az őshazája. A Nyugat egyetlen
népe sem mondhatja, hogy őshazájában él. Még a leghosszabb ideje a jelenleg is
a hazájában élő nép, a görög is bevándorló, honfoglaló volt, igaz közel
háromezer éve.
Mi, magyarok
pedig talán az utolsók vagyunk a honfoglalók között. Alig ezer éve ez a föld a
hazánk. Arról pedig bölcsen hallgatunk, hogy akik előttük jöttek ide, mennyien
maradtak. Azokról szinte szót sem ejtünk, akik utánunk jöttek ide.
László Gyula
volt, aki először mutatott rá arra, hogy az avar rokonaink állama ugyan
megszűnt, de a nép itt maradt. Azt nem is fejtegette, hogy mennyi avar élhetett
itt a mi honfoglalásunk idején. Lehet, hogy nálunk is többen voltak. Ez ugyan
nem fontos, hiszen ma már, akik itt maradtak, magyaroknak tartják magukat.
Engem még jobban
érdekeltek a később betelepülők. Közöttük is a rokonaink. Ez is csak azért,
mert az elmúlt száz év során csak azokat tekintettük rokonainknak, akik a
magyar törzsünk rokonai voltak. Arról a magyar történelemben is kevés szó esik,
hogy a honfoglaló törzsek etnikailag mennyire vegyesek voltak. Most éppen az
érdekelne, hogy mennyien lehettek a kazárok. Mennyi volt köztük a finn-ugor, és
mennyi a türk rokon.
Arról csak
sejtelmeim vannak, hogy mennyi ázsiai rokonunk települt be az Árpádok századai
alatt. Mekkora volt a besenyők, kunok magyarokhoz viszonyított száma.
Arról még
mélyebb a hallgatásunk, hogy mennyi szláv nép élt itt a honfoglalás előtt, és
mennyi indoeurópai, elsősorban germán betelepülőt fogadtunk be.
Ennyi is elég
volt nekem ahhoz, hogy a magyarságot ne valami tiszta etnikumnak, hanem
történelmi népének tekintsem, amelyikben nagyon sok nép keveredett.
A jelenlegi
karakterünk szempontjából fontosnak az Oszmán Hódoltság után betelepített
svábokat, és a vasúthálózat kiépülése után teret nyert zsidókat tartom. Ezeknek
köszönhetjük az a sikert, amit a kiegyezés után elérhettük. Ezzel elvesztését
tartom ezer éves történelmünk legnagyobb tragédiájának. Az elvesztésükkel
okozott hiányt még száz év múlva is szenvedni fogjuk.
Most ebbe a
képbe robbant be az, amit Koestler a 13. TÖRZS című könyvben írt. Amennyiben az
elpusztított, kitelepült magyar zsidóság nem is szemita, hanem a zsidó vallást
választott kazár nép származéka, a
magyar zsidóságot, mint az utolsó, befogadott etnikai rokonunkat kell
tekinteni.
Magamat azon kevés
nem zsidó magyar közé számítom, aki nemcsak felismerte, de egyre világosabban
látja, hogy amit a 19. század második fele óta elértünk, abban a magyar
zsidóság szerepe óriási. A Trianon előtti Magyarország lakosságának alig 6, a magyar etnikumnak 12, a Trianon utáninak pedig
mintegy 8 százalékát kitevő zsidóság nélkül sokkal elmaradottabb ország,
társadalom lettünk volna.
Mindez csak
érzelmi változást okozott Koestler könyve. Megtudtam,
hogy a magyar zsidóság nemcsak a magyarság élcsapata, de etnikai rokona is
volt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése