Kopátsy Sándor EV 2012-10-06
A Biblia logikája
Kiegészítés
a Fajunk történetéhez
A Biblia
ószövetségi része mögött a tudomány egyre inkább megtalálja a történelmi
magyarázatot, és megérti annak a bölcsességét is. Ehhez jutottam közelebb a Fajunk története könyvemben.
Vízözön.
Az már
tudományosan elfogadott tény, hogy a vízözön valóban fajunk történetét
jelentősen befolyásoló esemény volt. A jégkorszak idején a tengerszínt mintegy
70 méterrel alacsonyabb volt. Ennek következtében a ma ennél sekélyebb tengerrel
borított térségek a gyűjtögető fajunk számára a legkedvezőbb területek voltak.
Ideje volna olyan térképet készíteni, amin a tengerpartokat a jégkorszaki
idejükben ábrázolja, és megmutatná, hol volt akkor a jéghatár. Ebből, többek
között kiderülne.
- Anglia nem
volt sziget.
- A Perzsa Öböl
szárazföld volt.
- A Fekete
Tenger térsége termékeny föld volt.
- Az indonéziai
szigetek közti távolságok kisebbek voltak.
- A Nílus, a
Tigris, az Eufrátesz, a Jangce, a Gangesz, Indus, a Mekong, vagyis a nagy
kultúrákat hordozó folyamok gyors folyásúak voltak. Ezek első folyását
öntözésre alkalmassá az tette, hogy torkolatukat hetven méterrel
visszaduzzasztotta a tengerszint emelkedése.
Vízözönt ugyan nem a sok csapadék, hanem a
sok jég elolvadása okozta, és ez a gyűjtögető életmódra nagyon alkalmas
életterünket tengerré változtatta. Ezt belátjuk akkor, ha meggondoljuk,
hogy hagy a legnagyobb eltartó képességet a gyűjtögetésből élő ember számára a
dagály által járt homokos tengerpartok jelentették. Fajunk számára a bibliai paradicsom a jégkorban nem a trópusokon, de
még nem is a meleg égövben volt, hanem a mérsékelt égöv dagály járta homokos
partvidékeken volt, amelyeket ma sekély tengerek borítanak.
A gyűjtögetésből
élő ember számára a szárazföld egy fő/négyzetkilométer alatti népsűrűséget
jelentett. Ezzel szemben a dagály által elöntött síkságokon ennek sokszorosa is
biztonsággal megélhetett. A Közel-Keleten élő embernek fogalma sem lehetett
arról, hogy hol voltak az életfeltételek jobbak.
Az ember számára a tengerszint 70 méteres
emelkedése minden más fajnál nagyobb pusztulást okozott. A tengerszint
emelkedés lassú évezredes folyamat volt. Akárcsak a sivatagosodás. Egyetlen
esetet ismerünk ahol a beözönlő tenger több száz négyzetkilométernyi termékeny
völgyet áraszott el. Ez akkor történt, amikor a Földközi Tenger megemelkedett
vízszintje betört a Keleti Tenger medencéjébe. Annak, hogy a bárka mentette meg
nemcsak az emberiséget, de még az állatok fajit is, csupán mondai alapja volt,
és a tenger hódítását jelképezte.
Ezzel szemben,
hogy az állatokat is meg kellett menteni
az özönvíz elől, alaptalan. A tengerszint emelkedése csak a kor
emberiségének jelentős hányada számára jelentett válsághelyzetet. Az állatfajok
millióinak, köztük néhány emlős faj számára ezerszer nagyobb ok volt az
éghajlatváltozás. Több tízmillió négyzetkilométernyi térség sivataggá változott.
A szavannából néhány ezer év alatt terméketlen sivatag lett. Ez sok millió faj
pusztulását okozta.
A fajunk fejlődése szempontjából a
sivatagosodás jelentősége sokkal nagyobb annak következtében, hogy néhány fajt
a kipusztulástól az emberrel szövetkezett, a domesztikálódott.
Másutt már
részletesen kifejtettem, hogy az ember
csak olyan fajokat tudott megszelídíteni, amelyek pusztulásra voltak ítélve. Amelyik
faj az ember nélkül is életképes, alkalmatlan a domesztikációra. Ez alól
kivétel csak a macska, a láma és a tengerimalac, de ezek is vadon ritkák, többségük
csak az ember társaságában él.
A házasított állatokat sem a bárka mentette
meg, hanem az, hogy az ember számára előnyös volt az életben tartásuk.
Eredendő bűn.
Ezt a problémát
jó hetven évig nem értettem. Kíváncsi gyerekként nem értettem, hogy miért a
legnagyobb bűn a kíváncsiság. Fajunk
tudásvágyát nem bűnnek, hanem isteni adománynak tartottam. Most már tudom,
hogy a tudás üldözése az osztálytársadalmakban szükségszerű volt, még nem
találkoztam olyannal, aki ezt tudja, de még olyannal sem, aki ennek a miértjére
kíváncsi volt.
Engem az a tény
vezetett nyomra, hogy minden
osztálytársadalomban, a kultúrájától, vallásától függetlenül, kimondva, vagy
csak gyakorlatban, jellemző volt a tudásvágy üldözése. Márpedig, ami
jellemző, az törvényszerű, annak objektív oka van.
Húsz éve
ismertem fel, hogy minden túlnépesedő
társadalom azért működött osztálytársadalom formájában, mert le kellett fékezni
a túlnépesedést. Még inkább ezért kellene működnie ma is osztálytársadalomként
működni minden olyan társadalomnak, amelyikben a népesség szaporodása tartósan
meghaladja a néhány ezreléket. Amennyiben a múltban minden olyan társadalom
osztálytársadalmi formában működött, ahol a spontán népszaporulat meghaladta
volna a néhány ezreléket, ez törvényszerű, el nem kerülhető. Tekintettel arra,
hogy jelenleg az emberiség a történelemben soha nem tapasztalt gyorsasággal
növekszik, az osztálytársadalom ezek számára nagyobb szükségszerűség, mint
valaha.
Az osztálytársadalmak négy funkciója.
Minden
osztálytársadalomnak négy módszert kellett használni annak érdekében, hogy
féken tartsa a túlnépesedést. Vagy a sajátját, vagy más társadalmakét.
Ezek.
3. Minden osztálytársadalomban a
felhalmozható jövedelem nagy többségét improduktív célokra fordították. Nincsenek
ilyen adatok, de meggyőződésem szerint, minél elmaradottabb volt a társadalom,
a felhalmozható jövedelem annál nagyobb százalékát pocsékolta el. Ennek egyik,
nem hangoztatott példája, hogy minden társadalomban a vallás, az erkölcs
tiltotta az ünnepnapokon végzett munkát, de nem tartotta bűnnek a hétköznapi munkátlanságot.
A közgazdászoknak sem tűnt fel, hogy a szegény társadalmakban mekkora volt a
pocsékolás.
4. Üldözték a tudásvágyat. Ez ugyan csak a zsidó, keresztény és mohamedán
vallások eredendő bűne, és számunkra köztudott. De minden kultúrára, vallásra
jellemző, hogy a dogmák kétségbevonását a legnagyobb bűnnek tartja. Azt sem
hallottam hangsúlyozni, hogy az ókori Görögországban az egyetlen
megbocsáthatatlan bűn a tűznek, a korai társadalmak legnagyobb technikai
áldásának az ellopása volt. A görög drámák fő mondanivalója pedig a tradíció
megsértése volt. A tudásvágy érvényesülése a társadalom szellemi tőkéjnek a
növelését eredményezte volna. Ha kiderül, hogy minden osztálytársadalom
emberpusztító, erkölcsileg elfogadhatatlan, a közvélemény számára is elfogadhatatlanná
válik. Azt, hogy milyen sikeresen működött a tudásvágy elnyomása, mindennél
jobban bizonyítja a tény, hogy ötezer éve nem ismertük fel, hogy az osztálytársadalmak azért szükségszerűen embertelenek,
mert a túlnépesedést meg kell állítani. Erre a marxisták sem jöttek rá.
A vallások
gondosan kerülték annak felvetését, miért eredendő bűn a tudásvágy. Pedig
egyértelmű a válasz. Azért mert a tudás növeli a jólétet, a jólét pedig a
népszaporulatot, ezzel sérti az osztálytársadalmak elsődleges feladatát, a
népesség növekedésének féken tartását.
Az emberi faj szaporodási törvénye.
Annak ellenére,
hogy minden osztálytársadalom, közvetlen és közvetett emberirtó, mégsem ismerte
fel senki, hogy ez a szaporodási
törvényünkből fakadó szükségszerűség.
A gyűjtögető életmódban élt fajunk
eddigi történetnek kilenctizedében. Akárcsak minden biológiai elődjének, ennek is
az életmódnak megfelelő volt a szaporodási törvénye.
A tudomány sem
hangsúlyozza, hogy fajunk az emlősök világban nagyon szaporának számított. Sokkal
gyorsabb szaporodásra képes, mint a biológiai elődei. Nemcsak az emberszabású
majmok, és az előemberek, de a nagytestű emlősök fogamzása időben nagyon
korlátozott. A nőstények, általában évente egyszer fogamzásképesek, a hímek
pedig csak ekkor termékenyítenek. Ezzel
szemben a nők termékeny korukban havonta néhány napon termékenyülés képesek, a
férfiak pedig ettől függetlenül szinte mindig ösztönösen megtermékenyíteni
hajlandók. A termékenykorban élő nők mintegy kétévenként szültek. Ennek
következtében a termékenykorukat végig élő nők mintegy kétévenként szültek. Ez
a termékenység azt eredményezi, hogy ha nem nagyon magas a halandóságuk, gyorsan
szaporodtunk. Ez a gyűjtögető életmód mellett nem okozott problémát, mert fajunk fizikai adottságainak gyengesége
okán nagyon halandó volt. A gyűjtögető életmód pedig nagyon kemény határt
szab az adott élettér eltartható népességnek. Az adott térségben nem élhet több
ember, mint amennyit élelmez a természet. Elő sem fordulhat a tartós
túlnépesedettség.
Nekem a
Bibliából egyetlen mondat különösen hiányzik. Az embernek nagyon gyengék a fizikai adottságai, de nagyon fejlett az
agya. Fajunk fennmaradását az első kilencvenezer évben nem a fizikai, hanem
a szellemi fejlettségünknek köszönhetjük.
Annak ellenére,
hogy a gyűjtögető életmód mellett nagyon alacsony, 1 fő/négyzetkilométer volt a
népsűrűség fajunk nemcsak fennmaradt, de szaporodott. Nem azért szaporodott,
mert életterében egyre nagyobb létszám megélhetett, hanem mert szinte minden
természeti környezetben képes volt berendezkedni. Néhány tízezer év alatt szinte az egész földet benépesítette. Ezt a
fejlett agyának köszönhette. Minden természeti környezetben képes volt
kialakítani az annak megfelelő életmódot.
Fajunk abban a
tekintetben is egyedüli volt nemcsak az emberszabásúak, de még a főemlősök
között is, hogy minden természeti környezetbe képes volt kialakítani az annak
megfelelő életmódot. A fajfejlődésben az ember volt az egyetlen, amelyik nem
darwini módon, sok generáción keresztül, a szelekciónak és a mutációnak
köszönhetően idomult a környezetéhez, hanem ugyanazon fajként de nagyon eltérő
módon alkalmazkodott a környezetéhez. Az
ember nem több fajjá osztódott, hanem ugyanaz a faj maradt, csak a különböző
környezethez igazodva, nagyon különböző módon élt.
A tudomány csak
azt hangsúlyozza, hogy a génjeink 99.9 százaléka biológiai elődeinkkel közös,
de arra még nem talált magyarázatot, hogy mi az a nagyon kicsi különbség, ami minőségi
változást okozott minden előző fajhoz képest. Mi eredményezte az óriási szellemi
kapacitásfölényét.
Fajunk életének első kilenctizedében nem
okozott problémát a túlnépesedését. Csak térben terjeszkedett. Az élettere azonban
néhány tízezer év után elfogyott, mivel már szinte minden természeti
környezetben annyi ember élt, emennyi élhetett.
Ilyen esetben
minden faj fejlődése leáll, a létszáma legfeljebb ingadozik, a biológiai
fejlődése leáll.
A munkájából élő ember.
Fajfejlődés csak akkor történik, amikor az
életkörülmények jelentősen megváltoznak. Ilyen környezetváltozás fajunk
életében egetlen történt. A felmelegedés következtében a jégkorszak megszűnt. Ez
ugyan nagyon jelentős változás volt, de nem akkora, mekkorára a fajok
fejlődésében jelentős változást, előrelépést hozott volna. Óriási volt ugyan a
fajpusztulás, de nem akkora, mi új, a korábbinál fejlettebb fajok megjelenését
okozta volna. Nem geológia korszakváltás, az egész földet súlyosan érintő
katasztrófa volt, hanem sok évszázad során történt lassú változás, aminek során
sok faj kipusztult, soknak pedig új életteret kellett keresni.
Az ember volt az
egetlen faj, amelyik életmódjában minőségi változást hozott a jégkorszak
megszűnését okozó felmelegedés.
Egyértelmű
tényként kezeli a tudomány, hogy a
termelésből élő társadalmak a jégkorszak vége után jelentek meg, méghozzá egymástól
függetlenül, hasonló időben. Annak ellenére, hogy ez a tény elgondolkodásra
int, fel sem vetődött, hogy mi lehetett az oka ennek az egybeesésnek.
Azt Darwin már
egyértelműen megállapította, hogy a fajok idomulnak a környezetükhöz. Addig
azonban ő sem jutott el, hogy változatlan
környezetben nincs fajfejlődés. Pedig nincsen.
Fajunk annak köszönhetően lépett túl a
gyűjtögetésen, hogy jelentős hányadának az életterében megszűntek, vagy tört
részére csökkentek a gyűjtögetésből való élet feltételei. Ezért válaszút elé
került, vagy ragaszkodik korábbi életmódjához, és többsége kipusztul, vagy
megtermeli életfeltételeit.
A fajfejlődés motorja ugyanis a
környezetváltozás.
Ennek két
formája lehet.
- A változás
olyan nagy, hogy az életformák fejlettebb formáinak nagy többsége nem éli túl. Ilyen
volt például a dinoszauruszok óriási többségének kipusztulása. Ezzel új fajok
számára nyíltak meg az életterek, kezdődhet egy új biológiai korszak.
- A környezetváltozás
ugyan jelentős, amit az életformák jelentős hányada nem tud elviselni, ezek
kipusztulnak, de számos életforma fejlettebb formában idomul az új
környezetéhez.
Mindennek
megértéséhez arra van szükség, hogy a darwinizmust úgy értékeljük, ahogyan a
tények bizonyítják. Fajfejlődés csak
változó körülmények esetén történik. Tehát az életformák fejlődése csak ott
történik, ahol igazodni kell a megváltozott környezethez.
Darwin
zseniálisan felismerte, hogy a környezethez való alkalmazkodás hogyan történik,
de az nem vált előtte tudatossá, hogy a
változatlan környezetben sem a szelekció, sem a mutáció nem hoz változást, sőt
azok biztosítják a változatlanságot.
A földünkön csak azért lehetnek fejlett
életformánk, mért a története nagyon változatos volt. A csillagászoknak,
akik az életet más bolygókon keresik, nem olyan bolygót kell találni, aminek az
adottságai hasonlítanak a földünkéhez, hanem olyant, melyiknek a története is
hasonló volt.
Az Ószövetség
szándéka ugyan a világ keletkezésének, és azon belül az ember korábbi
történetének a leírása, de ehhez semmi támpontja nem volt. A biblia korának emberisége csak a közvetlen, néhány ezer éves múltjára
emlékezhetett, vagyis a jégkorszak végére. A vízözönre, és a pusztulásra
ítélt állatok megmentésére. Vagyis fajunk életének csupán az utolsó tizedére.
Ezen belül is csak arra, ami a Közel-Kelet és Észak-Afrika térségében történt.
Ádám és Éva nem az első ember, hanem az
első a gyűjtögetés kudarca utáni, a termelésből való megélésre ítélt emberpár
volt.
Csak így
érthetjük meg a mondanivalóját.
Ádám és Éva volt az első olyan emberpár, ami
már nem élhetett meg abból, amit a természet nyújt, hanem már arra kényszerült,
hogy munkájával szolgálatába állítsa a természetet. Ebben azonban nem
kapott nagyobb szabadságot, mert a
korábbinál több, és keményebb munkára kényszerült, és tilos volt a fejlett
agyának a jólét szolgálatába állítása.
Ez azt jelenti,
hogy fajunk előző kilenctized életében a
természet tartotta el, ettől kezdve a természettel és önmagával megharcoló faj lett.
A gyűjtögető emberiség része volt a természetnek, a jégkorszak utáni pedig a
természet igába fogója. Nem abból élt, amit a természettől kapott, hanem amit a
munkájával megváltoztatott természettől magának terelt.
Azt azonban
nemcsak a Biblia, de még a modern tudomány sem vette tudomásul, hogy amíg a
gyűjtögető emberek létszámának alakítása spontán megoldódott, a termelő ember túlnépesedő faj lett. A
túlnépesedését magának kellett lefékezni.
Márpedig a létszámunkat korlátozó feladtunk
ismerete nélkül történelmünk érthetetlen, elfogadhatatlan minden, ami az elmúlt
ötezer év során fajunkkal történt. E nélkül azt sem érthetjük meg, miért alakult
úgy a sorsunk, ahogyan alakult.
Annak ellenére,
hogy a biológusok természetesnek veszik, hogy a csúcsragadozók is kénytelenek a
saját létszámukat korlátozni, a közgazdászok nem hajlandók tudomásul venni,
hogy ezt a feladatot a túlszaporodó embernek is magára kell vállalni. A túlszaporodó társadalom előtt két
választás áll. Vagy tűri a túlnépesedését, ezzel lehetetlenné teszi a nem
szaporodó társadalmakkal való lépéstartást, vagy erőszakkal csökkenti a
gyermekvállalást.
Ennél már nem is
megyek tovább.
Az eredendő bűn.
Amennyire
egyértelmű a Bibliában, hogy a tudásvágy eredendő bűn, amivel együtt kell élni,
annyira hiányzik ennek az indoklása. Mivel nem volt rá elfogadható magyarázat,
elsiklottak felette.
Nem vagyok
teológus, érzékem sincs hozzá, de engem érdekelt. Nem kutattam, de rátaláltam. Az osztálytársadalmak csak azért voltak
elfogadottak, mert nem feszegettük.
Számomra a
legnagyobb talány, hogyan alakulhattak ki ösztönösen, egymástól függetlenül,
mindenütt a népesség növekedését fékező azonos módszerek. A tudatosságnak
ugyanis a nyoma sem található. A tudatosság először a Nyugaton, a
felvilágosodás úttörőinél jelent meg. A tudatosan épített társadalom gondolatát
tudományosan, először Marx vetette fel, és a kelet-európai marxisták
valósították meg.
Esetükben is
gyorsan kiderült, hogy az ideális társadalmat csak erőszakkal, csak
osztálytársadalom valósíthatja meg. A bolsevik Szovjetunió az ideológia
papjainak diktatúrája volt. Azt az osztálytársadalmak korábban említett négy
funkciója erősen érvényesült.
Sem Marx, sem a
tanítványai nem foglalkoztak azzal, hogy mik az osztálynélküli társadalom
alépítményi feltételei. Materialistáknak hitték magukat, mégis szélsőségesen
idealisták voltak. Nem ismerték fel, de nem is keresték az osztálynélküli
társadalom alépítményi feltételeit.
Mára azonban a
fejlett Nyugaton és a fejlett Távol-Keleten létrejöttek az osztálynélküli
társadalmak. Csak meg kell nézi, mik voltak ennek az előfeltételei.
I. Legyenek gazdagok. Ez azt jelenti,
hogy az egy laksora jutó jövedelem haladja meg a tízezer dollárt, a vagyon
pedig ennek a négyszeresét.
II. Az átlagos iskolázottság haladja meg a
12 évet.
III. A lakosság viselkedési kultúrája
legyen puritán, illetve konfuciánus.
IV. Legyen olcsó, biztos és egyszerű a fogamzásgátlás.
V. A lakosság növekedése ne haladja meg az
évi 1-2 ezreléket.
Azt, hogy ezek az
előfeltételei az osztálynélküli társadalomnak, a tapasztalt bizonyítja. Ahol ez
az öt feltétel megvan, már nincs osztálytársadalom. Ahol ezek bármelyike hiányzik,
ott továbbra is osztálytársadalom működik. Márpedig,
ahol még osztálytársadalom van, ott bűn a tudásvágy, illetve nem oldható meg a
szellem szabadsága. Ahol nincs biztosítva a szellem szabadsága, ott
osztályuralom van.
A biblia legzseniálisabb vonása az eredendő
bűn. Annyira zseniális, hogy nem is lehetett tudatos. Annyira zseniális, hogy az indokoltságát még a
mai tudomány sem ismerte fel.
A megváltás.
Azt, hogy a
zsidóságnak a Megváltó, a Messiás várása, mint jelentett, nem tudom. Gyanítom,
hogy elsősorban a nép politikai és vallásszabadságát.
A kereszténység
az eredendő bűntől való megszabadításként értelmezi. Ezt az értelmezést azonban
nem tárgyiasítja, nem tölti meg tartalommal. Ráadásul a keresztény egyházak,
minél régebbi a gyökerük, annál kevésbé voltak a tudásvágy felszabadítói. Az
osztálytársadalmak vallásainak megfelelően őrizték a dogmákat, és a klérus
megkülönböztetett szerepét.
A tanításuk
szerit, a Megváltó megszabadított bennünket az eredendő bűntől, a tudásvágyunk
felszabadult.
A valóságban
azonban ennek még két ezer évig, még a kivételes társadalmakban sem voltak meg
a feltételei. Az eredendő bűntől, a tudásvágy tilalmától csak kétezer évvel
később szabadult meg az emberiség ötöde, ahol a fent említett öt előfeltétel
létrejött. A négyötöd számára azonban nem érkezett el a tudásvágy
felszabadulásának, az eredendő bűntől való megszabadulás ideje. Ennek egyelőre
reménytelen a lehetősége is. Ma már csak két olyan ország van, Kína és Vietnám,
ahol a lakosság viselkedése puritán, illetve konfuciánus, de még nem osztálynélküli
társadalom, mert nem elég gazdag, de már nagyon gyorsan gazdagodik. Velük
bezárul azok köre, akik szabaddá tehetik az ember tudásvágyát, szellemét.
Várhatóan, néhány évtizeden belül, az
emberiség kétötöde számára megszűnik a tudásvágy eredendő bűn státusza, tehát
megszabadult az eredendő bűntől. Jelenleg az emberiség háromötöde azonban továbbra
is gyorsan szaporodik, és nem puritán módon viselkedik. Fajuk többsége tehát
óriási válságban van, nem közeledik, hanem távolodik a megváltástól.
A fejlett, már
megváltott világ azonban fel sem képes mérni a helyzetet. Amikor abban kellene
a gyorsan szaporodó kétharmadot segíteni, hogy ne szaporodjon, abban
serénykednek, hogy kisebb legyen a halandóság, vagyis minél gyorsabb a népszaporulat.
Az ellenkezőjét annak, amire ezeknek a társadalmaknak szükségük volna. Ezek minden mást megelőző feladata ugyanis
a népszaporulatuk leállítása, többségének a népességük csökkentése volna. Ezt
kellene segíteni, ösztönözni.
A Biblia nem pótolhatja a tudományt.
Az
osztálytársadalmak tudomásulvételéhez elég volt a múlt legendája. A valóságos
okok elfogadhatatlanok lettek volna.
A zsidó nép történelmi érdemet szerzett
azzal, hogy megfogalmazta az Ószövetséget, ami a két világvallás tekinthetett
szent könyve lett. A kereszténység Bibliája, a mohamedánok Koránja, a
történelem legolvasottabb könyve. A jelenkor számára azonban
elfogadhatatlan, hogy a tudomány elé korlátot állítson a dogma. A túlszaporodó ember előtt dogmákkal
kellett korlátozni a tudásvágyat. A nem szaporodó ember számára pedig
elsődleges törvény a tudás gyarapítása, a dogmák megkérdőjelezése. A
fejlett világ számára a tudásvágy nem az eredendő bűn. Ellenkezőleg, a tudás növelése az elsődleges feladat.
A tudomány azonban nemcsak átértelmezi az
Ószövetséget, hanem bizonyítani fogja annak bölcsességét is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése