Kopátsy Sándor EE 2016 10 07
TANÁCS AZ EGYHÁZAMNAK
II.
FOGAMZÁSGÁTLÁS
Az egyházamnak a fogamzásgátlás
üldözését sokáig nem értettem. Öreg koromra sikerült megfejteni. Azt kellett
tudomásul venni, hogy az egyház dogmája nem az emberiség, hanem a zsidó nép,
majd a keresztények érdekét szolgálta.
Közgazdászként hamar felismertem,
hogy a család érdekét sértette annyi gyermek vállalása, amennyi gyermek
születése amennyi a szülők szexuális ösztönének következménye volt. A gyerekek
számával ugyanis arányosan csökkent az egy családtagra jutó jövedelem és az egy
gyermekre jutó nevelési ideje. Mivel az osztálytársadalmakban nem volt az
öregekről történő gondoskodás, ezt a szülők csak azzal remélhették megoldani,
ha gyermekeket neveltek fel, akikre öreg korukban számíthattak. Ez azonban nem
tette lehetővé, hogy a szülők gyermekeik számát szabályozhatták. Egyrészt nagy volt a gyermekhalandóság, az
újszülöttek fele sem érte meg a kereső kort. Másrészt a szexuális ösztön
kiélése nem tette lehetővé, a fogamzásmentességet. Jelenleg azonban a
gyermekhalódás harmada sincs a kétszáz évelőttinek. Ennek ellenére a nők termékenységi mutatója csak ott csökkent, ahol a
fogamzásgátlókkal való élés megoldható. A jelenkori társadalmak
demográfiáját, vagyis mennyi a szülők által akart születés, csak ott lehet
megérteni, ahol már megoldott a fogamzásgátlás. Ez mindenütt csökkent. Vagyis, mivel a múltban nem volt megoldható a
fogazásmentes természetes szexuális élet, a szülők akaratától független volt a
születések száma. Még jobb bizonyítás, hogy ahol megoldható a fogamzásgátlás,
ott mindenütt csökkent a nők termékenysége.
A katolikus egyház ezért tekinti
dogmájának, hogy a fogamzás isteni akartat eredménye, ezért a magzat megölése
emberölés. A fogamzásgátlók használata pedig bűn, paráznaság. A teológusok nem
jutottak odáig, hogy az ember istennek olyan teremtménye, aminek erős ösztöne a
szexuális élet. Az isten ezt azért teremtette meg, mert fajunk e nélkül gyorsan
kihalt volna. Minden faj létének fennmaradása attól függ, milyen szapora.
Az isten olyan embert teremtett, ami csak azért maradhatott fenn, és
terjedt el a földünk szinte minden természeti környezetében, mert a rövid
várható életkora ellenére nem halt ki, mert viszonylag nagyon szapora volt. Ennek köszönhetően nemcsak fennmaradt
fajunk a gyűjtögető életmód mintegy 150 ezer éve alatt, hanem minden természeti
környezethez sikeresen alkalmazkodott.
Amikor azonban rátért a
gyűjtögetésről a termelésre, elkezdett nőni a várható életkora, ennek következtében
a szaporodása egyre gyorsabb lett. Ugyanakkor a termelés technikája lassan
fejlődött, az utóbbi hatezer névben alig kétszeresére nőtt az élettereinek
eltartó képessége. Ez ezt jelentette, hogy az élettereinek eltartó képessége
évente legfeljebb 1-2 ezrelékkel nőtt. Az ember ösztönös, azaz spontán
szaporasága azonban néhány százalékos lett. Ezt a túlnépesedés féken tartása
érdekében az 1 ezrelékre kellett lelassítani. Ezt az ember szaporasága és
eltartó képessége közti szakadékot azonban a társadalom felépítményének kellett
erőszakos halálokozással megoldani.
A vallások klérusai ezt nem ismerték
fel, mert tehetetlenek voltak ellene. Dogmáik tiltották az emberölést, annak
ellenére, hogy az osztálytársadalmak emberpusztításában aktívan részt vettek.
A társadalom érekét szolgáló állam
szervezett módszerekkel növelte a halandóságot.
-
Az
értéktermelő többség eleve alacsony jövedelmét súlyos adókkal, munkakényszerrel
a létminimum közelébe süllyesztette.
-
Óriási
költséggel fegyverkezett, egymás létszámát pusztította.
-
Üldözte
az ember természetes tudásvágyát.
A vallások ebben élenjártak a
segítségükkel. Az osztálytársadalmak fenti három funkciójában együtt működtek.
Ez igazolódott a nyugat-európai feudális társadalomban is.
A keresztény egyház lett a legnagyobb
földbirtokos. A jobbágyait ugyanúgy adóztatta.
A fegyverkezésben is ott volt az
élcsoportban. Ismereteim szerint, a
kétszáz éven át folyó keresztes hadjáratok voltak a legnagyobb központilag, az
egyház által szervezett emberpusztító háborúk. A világi hatalom ugyan
folyamatosan fegyverkezett, háborúzott, de annak mindig az élettér
kiterjesztése volt a célja. Természetesen ez sem jelentett több életteret, csak
annak az államok közti újraelosztása, és a lakosság pusztulása lehetett az
eredménye. A keresztes háborúknak azonban még ilyen reális célja sem volt.
Jeruzsálem meghódítása nem jelentett életteret, ugyanakkor a háborúkba
résztvevők közül ritka kivétel volt a hazakerülés.
Az inkvizíció is szervezett emberölés volt. Ráadásul az ember ösztönös
tudásvágyának az ismert legradikálisabb, a legjobban szerevezett módszere volt.
Ezt sem azért írtam le, mert negatívan értékelem, csak olyan tény, ami
felismerésem igazolja. Minden túlnépesedő társadalomnak olyan felépítményre van
szüksége, ami fokozza a halálozást és üldözi az emberek tudásvágyát. A Biblia
összeállítóinak megmagyarázhatatlan bölcsességét látom abban, hogy jó két és
félezer éve ráéreztek arra, hogy a túlnépesedés ellen csak a halálokozással
lehet védekezni. Ennek a módszernek az elfogadása nem egyeztethető össze az
emberi agy logikájával. Ezért nem volt elég a lakosság többségének fokozni a
nyomorát, fegyverkezésre és emberölésre fordítani a társadalom jövedelmének
jelentős hányadát, de üldözni kell azt is, akik ezt nem képesek elfogadni. Ezt
fényesen bizonyítja a tény, hogy minden kultúrában, egymástól függetlenül,
jellemző volt, a többség nyomorának fokozása, a háborúzás és a tudásvágy
üldözése. Az utóbbi, ismereteim szerint, egyetlen más vallásban nem vált olyan
egyértelművé, mint a zsidó nép vallásában. Márpedig, ami minden kultúrában
jellemző volt, azt a tudománynak szükségszerűnek kell tekinteni.
A fiatal Marx zsenialitását jellemzi,
hogy elsőnek fogalmazta meg a történelmi materializmus lényegét. Minden társadalomnak a felépítményét,
hatalmi struktúráját, vallását az alépítménye determinálja. Ez a törvény
azonban olyan ellenétben állt Marx lelkes forradalmiságával, hogy el kellett
felejteni. A történelmi materializmusból ugyanis az követezik, hogy csak az kritizálható
a társadalomban, ami nem az alépítményének felel meg. Márpedig Marx is a
fennálló társadalmat akarta jobbítani, forradalmi módon megváltoztatni. Marx tehát nem maradhatott történelmi
materialista, mert annak azt kellett volna megváltoztathatónak felfogni, ami az
osztálytársadalmakat egységesen olyanokká tette, amilyenek. Az
osztálytársadalmak legfontosabb alépítménye a spontán túlnépesedés volt. A túlnépesedő társadalom csak
osztálytársadalom lehet.
Ezzel szemben Marx is olyan
társadalmi felépítményt akart, amiben nincs kizsákmányolás, nincsenek háborúk
és támogatják az ember tudásvágyának érvényesülését. De azt figyelmen kívül
hagyta, hogy minden általa javasolt
változás fokozná a népszaporulatot, ezzel még indokoltabbá tenné az
osztálytársadalmi felépítményt.
Nemcsak a Biblia összeállítói, de a
kereszténység is hasonló hibába esett. Tudomásul vette a tudásvágy eredendő
bűnét, de csupa olyan gyakorlati tanácsot adott, ami fokozta az eleve
elviselhetetlen népszaporulatot.
A kereszténység faladati azonosak
voltak a zsidó Marxéval.
-
Csökkenteni
kell a szegények nyomorát.
-
Meg
kell tiltani a háborúzást, általában az emberölést.
Azt máig nem vetette fel senki, hogy
a fent két cél megvalósítása esetén, lényegesen felgyorsult volna a
népszaporulat, ezzel indokoltabbá a szegények nyomorának a fokozása és a
háborúzás.
A tudományos és technikai fejlődés ugyanis nem kevesebb, hanem több
gyermek születésével, gyorsabb népszaporulttal jár mindaddig, amíg nincs
megoldva a fogamzásmentes szexuális élet. Amíg a tudomány nem oldotta meg a fogazásmentes
szexuális élet lehetőségét, addig fenntartható volt, hogy a fogamzás ugyanolyan
isteni teremtés, ahogyan a vallás fajunk létrehozását is annak tekintette. Amennyiben a tudomány megtalálta annak a
módját, hogy a szexuális kielégülés során ne történjen fogamzás, azt az emberi
akarat következményének kell tekinteni. Ezért tarthatatlan vallási dogma
lett a fogamzást nem a szülők akaratának következményének, hanem isteni
beavatkozásnak minősíteni.
A fogamzást ma már a fejlett
országban élő hívő katolikusak is a saját akaratuk érvényesülésének kell
tekinteni. Példának az elkötelezett katolikus Lengyelországot tekintem. Ott
évtizedek óta szinte alig nő a lakosság. Ez csak azzal magyarázható, hogy a
lakosság vagy fogamzásgátlókat használ, vagy ha nem akar szülést, abortusszal
szabadul meg a terhességétől. Ezt nemcsak a közismerten konzervatív papaság, de
a politikusok jelentős hányada sem akarja tudomásul venni. Ezért benyújtottak
az abortusz végrehajtást szigorító javaslatot. Ennek híre is felháborodást
okozott. Pedig nem arról volt szó, hogy a fogazásgátlás használata fajtalanság,
tehát vallási bűn, hanem csak arról, ha történik fogamzás, joga legyen az
anyának a magzat kihordását megszakítani. A közvélemény reagálását látva, a
kormány visszavonta a javaslatot. Tehát a talán legkatolikusabb lakosságú
ország sem ragaszkodhat a katolikus vallás dogmájához, hogy a fogamzást
elkerülő szexuális élet fajtalanság, bűn.
Ideje volna, ha a római katolikus
vallás nem ragaszkodna az olyan dogmához, amit a hívei egyre nagyobb hányada
figyelmen kívül hagy. Azt kellene a Vatikán vezetőinek tudomásul venni, hogy a
jelenkori várható életkor mellett a nők termékenysége 5-6 szülést jelentene,
ami elviselhetetlen népszaporulattal járna. Az európai katolikusok ugyan nem vészesen túlnépesedők, de csak azért,
mert eltekintenek a vallásuk erre vonatkozó dogmájától. A latin-amerikai, az
afrikai és az ázsiai katolikusak pedig azért maradnak egyre jobban le, mert az
elviselhetőnél gyorsabban szaporodnak.
A vatikáni vezetésnek fel kellene
mérni, hogyan alakul a két nyugti kereszténység, a katolikus és a protestáns
társadalmi fejlődése, az egy lakosra jutó jövedelme, vagyona, várható életkora
és iskolázottsága. Ezek az adatok rádöbbentenék a katolikus vallás vezetését,
hogy a reformáció óta eltévedtek és az ebből fakadó hátrány, egyre gyorsabban
növekszik.
A keresztény egyházak munkáját
ugyanis az minősíti, hogyan állnak az egymás közti összevetésben. Ez, ha
valahol, Amerikában összevetés nélkül is nyilvánvaló.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése