2015. október 15., csütörtök

Átlépik az alkotmányos határt

Kopátsy Sándor                PP                    2015 10 13

Átlépik az alkotmányos határt

A Népszabadság e cím alatt botránkozik azon, hogy félszáz cseh katona átlépi a magyar határt azzal a céllal, hogy segítsenek a déli határunkat illegálisan átlépő közel-keletiek napi 5-6 ezres tömegével szemben.
Ez az újság annyira szoclib lett, hogy teljesen elveszette a határ érzékét a Fideszt gyűlölete tekintetében.
Középiskolás korom óta ezer éves történelmünk egyik nagy hibájának tartom, hogy nem a csehekkel közös úton járunk. A szlávoknak ugyan ma négy, eleve a nyugati kereszténységet választó államuk van. Csehországon kívül Lengyelország, Szlovákia és Horvátország. A múlt héten annak örülhettem, hogy e négy ország államfője Magyarországon ült össze, és egyetértett az EU határvédelmében, és nem értett egyet a befogadási kvóta ügyben. Ezt a találkozást és a Visegrádi Négyek egyetértését történelmi fordultnak tekintettem. Erre tett rá nekem egy lapáttal, Csehország felajánlott segítsége.
A személyes gyökerem is gyerekkorom óta nőttek. Apám, és két testére az első világháború alatt a csehországi Reichenberg ezredében szolgáltak. A csehek pedig onnan jöttek Somogyba, a kaposvári 44.es ezredbe, besorolásra. Bécs tehát tudta, hogy egyikünkben sem bízhat, de mindkettőnkben bízhat, ha távol a másik térségében hordja a fegyvert.
Azt csak a második világháború alatt tapasztalhattam meg, hogy Csehország sokkal demokratikusabb volt.
Az 50-es években hivatalos utakon ismertem fel, hogy nekik sikerült nyugat-európai, polgári társadalommá emelkedni. Ebből vontam le a következtetést, hogy mi már ott hibáztunk, hogy nem a német-római császártól, hanem a római pápától kértük a koronát.
Az 1867-es kiegyezést is elhibázottnak tartottam, mivel hisztérikusan tiltakoztunk az ellen, hogy az osztrák császár ne csak magyar, de cseh király is legyen. Ebben még Deák sem volt megértő.
Ezért örültem, hogy a közel-keleti népvándorlás végre közel hozott bennünket. Bosszankodom viszont azon, hogy a Népszabadság, a volt állampárt lapja ma annyira elégedetlen a Fidesz népszerűségével szemben, hogy az alkotmányunkra hivatkozik, ha ide jön segítségünkre félszáz cseh katona.
Kezdettől fogva ennek az újságnak az előfizetője vagyok, mert a Fidesztől balra áll. De fogytán a türelmem, amikor azt látom, hogy az ország lakosságának a négyötödével sem tud egyetérteni, mivel a Fidesz ezzel a többséggel egyetért. Utálom az olyan politizálást, ami szemben áll az ország óriási többségével.

Ezer évig sikerült a magyar közvéleménnyel elhitetni, hogy a csehek az ellenségeink, a szlovákok és a horvátok pedig alattunk állnak. Most, hogy egyetért a négy nyugati keresztény szláv ország velünk, akkor is vannak olyanok, akik ennek nem örülnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése