2016. szeptember 30., péntek

Lagosnak már 21 millió lakosa van

Kopátsy Sándor                PP                    2016 09 24

Lagosnak már 21 millió lakosa van

Három éve olvastam egy francia tanulmányt, ami ezt írta, hogy Lagosnak 2050-ben 42 millió lakosa lesz. Ezt le sem mertem írni. Megnyugodtam abban, hogy ma már 11 millió lakosú a város. Ma pedig azt olvasom a The Economist egyik a Szahara alatti Afrikában folyó urbanizációs cikkében, hogy 21 millió lakosa van. Azt eddig is tudtam, hogy a lakosság számát a polgármester is csak megbecsülni tudja, ez a szám mégis meglepett. Száz éve ugyanis ezred ennyi volt.
Mániákusan hirdetem, hogy egy nagyon gazdag ország sem engedheti meg magának, hogy a lakossága néhány ezreléknél gyorsabban növekedjen. Az urbanizáció mértékében azonban nem voltam ilyen szigorú. Az elmúlt 25 évben, Kínában néhány város lakosságának növekedése meghaladta a 2 százalékot. Ezt még egy példátlanul magas felhalmozási rátának köszönhetően úgy sikerült ott megoldani, hogy nem születtek közművekkel sem ellátott nyomornegyedek, hiszen mindenkinek nemcsak lakása, de munkahelye is lett.
A Szahara alatti városokban azonban szörnyű a helyzet.
Számos nagyváros lakossága évente 4 százalékkal nő. Az Egyesült Államokban Houston lakossága nő a leggyorsabban, 2 százalékkal.
Nairobiban a lakosság kétharmada a város területének 6 százalékán él. Ebben a régióban a városi lakosok 40 százaléka lakik olyan lakásban, ahol van toalett.

Ezért jósolom 50 éve, hogy nem az atombombák fognak százmilliókat elpusztítani, hanem az elmaradt, mégis fejlődőnek csúfolt világ sokmilliós városaiban kirobbanó forradalmak. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése