Kopátsy
Sándor EH 2013-01-25
Arthur Koestler: TIZENHARMADIK TÖRZS
III.
Koestler
érvelésének, a zsidó nép után a magyar népre van és lesz a legnagyobb hatása.
Ez ugyan nem volt szándéka, mégis az lesz. Az állítása feletti vitát a
genetikai adatfelvételek döntik el. Abban, hogy Európa keleti felén élt
zsidóság nagy többsége nem sémita, hanem türk volt, ma már a genetikával nem
lehet vitatkozni. Ha ez valakiket sérthet, akkor elsősorban a zsidóság. Nem
lehet fenntartani azt, hogy a zsidó vallás egyetlen, isten által kiválasztott
faj vallása, ha ténnyé válik, hogy többségük genetikailag nem sémita, különösképpen
pedig nem júdeai. Ezt a tényt magának a zsidóságnak kell majd megemészteni.
Nyilvánvaló, hogy ez soha nem volt nehezebb, mint most, és a közel jövőben.
A 13. törzs türk
eredete Európában csak minket, magyarokat érint erősen. Nekünk nem a finnek,
hanem a kazárok a legközelebbi rokonaink, tehát Európa keleti felének
zsidósága. Hozzájuk legfeljebb a besenyők és a kunok, akiket ugyan lenéztünk,
mint elmaradottabb rokonokat, de asszimiláltuk. A legalább ilyen szoros kazár
származású, de viharosan sikeresebb rokonunk a magyar zsidóság volt. Tapasztalataim
alapján ők örömmel asszimilálódtak volna, de mi bennük a magyarságunkat
fenegető legnagyobb veszélyt láttuk, az elpusztításunkhoz lelkesen statisztáltunk.
Többször
leírtam, hogy ezer éves történelmünk legsúlyosabb bűne a zsidó és német
kisebbségek nagy többségnek elvesztése. Ez ugyan nemcsak számukra, de Európa
keleti felének minden államalkotó népe számára még sokáig kiheverhetetlen
tragédiája volt.
Koestlernek
köszönhetem, hogy a Kazár Birodalommal való kapcsolatunk az érdeklődésem körébe
került. E két nép kapcsolata csak a honfoglalás előtti háromszáz évben, és 19.
század közepe között volt jelentős. Ez első szomszédságunk számomra azért
jelentős, mert előttünk ők voltak az első sztyeppe pásztorok, akik áttértek az
egy istenhitre. Ez arra világít rám, hogy Árpád és utódai számára ismert
probléma volt a vallási reform.
Maga az egy
istenhitre térés a kazár fejedelmek számára nem volt a nép nyomása, hanem
sokkal inkább modernizációs törekvés. A fejedelem érezte, hogy két, egy
istenhívő vallás birodalmának nyomása közé került. Mindkettő lényegesen
fejlettebb civilizáció volt.
Az adottságok
ismeretében a kazár fejedelem csak Bizánc kereszténysége és a mohamedán vallás
között választhatott. Ezzel szemben a két világvallás között a kis zsidó nép
vallását választotta. Valószínűleg a saját hatalmi helyzetében ezt találta
jobbnak. Ennek ellenére zseniálisan választott a népe szempontjából. A zsidó
hitre térített kazárok, ezer évvel később, a Nyugat egyik leggazdagabb,
legiskolázottabb népe lettek. Akik túlélték a holokausztot, ma az európai
hittestvéreikkel egyesülve, a világ egyik legfejlettebb etnikumának többsége
lettek. Tegyük hozzá, hogy nélkülük a nyugati zsidóságnak nem lehetett volna
ekkora kulturális és gazdasági szerepe. A kazárokból lett 13. törzs vitte diadalra
a világ zsidóságának ügyét. De, természetesen, ilyen előrelátás lehetelten.
A kazár kán
helyzetéhez nagyon hasonlóan érezhette magát Géza és fia István. Akkor még
ugyan formailag egy vallásnak számított az európai kereszténység, de egyértelmű
volt, hogy két kultúrát képviselnek. Európa éppen az ezredforduló során vált
ketté. Kontinensünk nyugati felén győzött az agrártechnikai forradalom, kiépült
az első feudális magas-kultúra. A keleti felén, döntően éghajlati okokból
azonban nem működhetett. Európa gazdasági és kulturális tekintetben kettészakadt.
Mivel a Kárpát Medence, különösen az alföld peremvidéke, a Kis-alföld és a
Dunántúl alkalmas volt az agrártechnikai forradalom vívmányainak alkalmazására,
és a honfoglalás ideén a lakosság jelentős többsége már a földművelés mellett
döntött, Gézának és Istvánnak már nem volt arra lehetősége, hogy Bizáncot
válassza.
A magyar
történészek máig Géza és István éremnek tekintik a nyugati kereszténység
választását. Véleményem szerint, más lehetőség nem volt. István csak abban
dönthetett, hogy kitől kérjen koronát. Mivel nem akart a német-római császár vazalusa
lenni, a világi hatalom nélküli pápához fordult, akárcsak a lengyel király. Az
országunk nyugatosodása érdekében, jobbnak tartom a cseh király döntését, hogy
a császártól kért koronát. Ezért lehetett a Német-Római Császárság egyik
legfontosabb választófejedelme. Ezzel is magyarázom, hogy a cseh döntés
bizonyult jobbnak.
Magyarország
nyugatosodása, polgári társadalommá alakulására csak ezer év után jött el újabb
alkalom. Ez két tényre épült.
A
polgárosodástól irtózó, illetve arra eleve alkalmatlan arisztokráciánk, és a
nemesekből lett úri középosztályunk politikai ereje azonban a két háború között
előbb elvette a magyar zsidóság asszimiláció kedvét, majd létére tört. A háború
után a zsidóság száma pedig tizedére csökkent.
A bolsevik
megszállás alatt pedig kitelepítettük a német etnikumot.
Ennek következtében a magyar társadalom polgárosodásának
élcsapata szinte eltűnt. Eltűnt ugyan az arisztokrácia és az úri
középosztály is. A fél-feudális visszarendeződéstől ugyan nem kell félni, de a
polgárosodás erejének hiányától annál inkább. A második világháború előtt lehetett
volna polgárosodni, de a politikai erők nem engedték. A rendszerváltás után nem
maradt elegendő társadalmi erőnk a polgárosodáshoz.
A jelenkor
tudományos eredményei gyakran csak pár generációt késnek ahhoz, hogy a hangos
nézeteket cáfolni lehetett volna. Koestlernek is elég lett volna a
kromoszómáját megnézni, kiderült volna, hogy ő sem volt júdeai zsidó.
- -
- - - - -
Utóirat.
Közben utána
néztem Koestler halála körülményeinek. Az izraeli titkosszolgálat szerepének
nyomát sem találtam. A feltételezésem arra épült, hogy Izrael külpolitikai és
belpolitikai okokból olyan helyzetbe került, amiben nem fogadhatja el Koestler
állítását, de nem is cáfolhatja. Koestler kora, egészségi állapota mellett
érthető az öngyilkosságuk is.
Az állításom úgy
módosul, hogy Izraelnek jól jött, hogy meghalt Koestler. Ez azonban nem oldja
meg a problémáját. Koestler nem akar Izraelnek ártani, de, mint érdekelt nem
tudta elhallgatni, amit ma már a genetika egyértelműen bizonyítani, illetve
cáfolni tud. Az igazságot lapítással csak késleltetni, de eltemetni nem lehet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése